Hyvää Idan päivää toivottaa Musta Kani

Tulin vilkaisseeksi kalenteriin kun laskin päiviä jouluun. Tiedän, että joulu on tulossa, koska Neulekirppu mietti eilen, että montako piparitaloa se tänä vuonna tekee. Huomasin, kalenteria selatessani, että nyt on Idan nimipäivä. Päätin siksi toivottaa kaikille Ida -nimisille oikein hyvää nimipäivää, vaikka en oikeastaan itse tunne ketään Ida-nimistä. Mutta minä en tavallisesti kovin paljon tuota kalenteria pääse katselemaan. Syynkin varmaan arvaatte. Kani puree taas kirjaa. Pois kani. No, mutta taidattekin jo tuntea tämän systeemin. Kieltoja, kieltoja… niin siksi ajattelin toivottaa Idalle hyvää nimipäivää, kun kerrankin voin.

Vaikka kyllä minun täytyy myöntää, että on niissä kielloissa joskus jotakin viisastakin. Kerran nimittäin, kielloista huolimatta, lähdin ulkona juoksemaan naapurin puolelle. Neulekirppu huusi. Olisittepa kuulleet, kuika se huusi ja säntäsi perääni. Naapurikin huusi ja en siinä vaiheessa tajunnut ollenkaan, miksi se naapurikin niin kovasti huusi, mutta sitten näin tumman hahmon lähestyvän takaani. Huh, huh, ajattelin vilkaissessani olkani yli. Siinä oli kuulkaa aivan kaamean kokoinen koira. Tai mistäs minä oikeastaan tiedän, oliko se kovin suuri, sillä minä olen pieni ja kaikki minua vähän isommat ovat suuria.

Koira oli juuri saamaisillaan minut kiinni, kun naapuri sai sen kaulapannasta otteen ja Neulekirppu minusta. Neulekirppu löi päänsä naapurin leikkimökkiin ja kaatui selälleen. Siinä se makasi ja minä pääsin uudelleen vapaaksi, mutta en enää uskaltanut lähteä juoksemaan pakoon vaan ryömin suoraan Neulekirpun kainaloon. Juttu nolottaa kyllä vieläkin. Minulla oli elämäni tilaisuus loikkia ja katsella vähän ympärilleni, mutta en uskaltanut kuitenkaan käyttää saamaani mahdollisuutta hyväkseni. Olkaa te vähän rohkeampia, mutta varokaa vihaisia koiria.

Neulekirppu muistuttaa tästä tapauksesta minua aina sillon tällöin, kun istun sohvatuolilla ja katson haikeasti ikkunasta ulos. Se sanoo, että ei juokse toista kertaa päätään seinään minun takiani. Sellaista elämä on.

Voikaa hyvin

Musta Kani

2 kommenttia

Kategoria(t): huumori, Lapset, Mustan Kanin päiväkirja, tarinat

2 responses to “Hyvää Idan päivää toivottaa Musta Kani

  1. Kaisa

    Ei ole helppoa olla pieni kani!

  2. Neulekirppu

    Ei niin. Jatkuvasti uhkaillaan, komennetaan ja vahditaan… Etenkin, jos sattuu vähän vilkaisemaankin sähköjohtojen suuntaan.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s